Дистанційне навчання

Календарно – тематичне планування

«Вступ до історії»  5 клас

К-ть год
Дата
Скорегована
Тема уроку
Примітка
1
1


ВСТУП. Що вивчає історія


Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ
2
1


Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу

3
1


Культурні епохи європейської історії Історія України на шкалі часу.

4
1


Практична робота: Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу.

5
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання

Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ
6
1


Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.

7
1


Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) та їх зміни.

8
1


Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди.

9
1


Історико-географічні регіони України та їх особливості.

10
1


Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села.
Практична робота: Позначення і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію рідного краю.

11
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання


Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ
12
1


Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії

13
1


Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого.

14
1


Критичне ставлення до джерельних відомостей.
Практична робота: Інформація про минуле з візуальних джерел(сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо)

15
1


Місця, де зберігають історичні джерела.

16
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання


Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ
17
1


Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації

18
1


Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.

19
1


Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький;

20
1


Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Козацька Україна: Богдан Хмельницький.

21
1


Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Новітня Україна: на шляху до державної незалежності

22
1


Практична робота: Розповідь про  пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір)

23
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання


Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ
24
1


Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

25
1


Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ» літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка)

26
1


Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України

27
1


Практична робота: Повідомлення з історії родини,  презентація родового дерева.

28
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання

Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ
29
1


Праця і господарство: колись і сьогодні. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки

30
1


Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер.

31
1


Практичне заняття: Міні-проект(на вибір) про харчування людей у минулому; про родинні традиції та свята; про одяг людини в минулом.

32
1


 Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах.

33
1


Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час

34
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання

35
1


Узагальнення до курсу


Всвітня історія.Історія України  6 клас
№ з/п
К-сть   годин
Дата
Скорегована
Тема уроку
Примітка
Вступ. КОЛИ І К РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
1
1


Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії

2
1


Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична)..


3
1





Практична робота: Лічба часу в історії стародавнього світу

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
4
1


Природні умови та спосіб життя первісних людей

5
1


Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей.

6
1


Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України.
 Практична робота: позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України

7
1


Трипільська археологічна культура.

8
1


Практична робота: опис способу життя первісних людей на основі археологічних речових джерел.

9
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

10
1


Що в історії називають цивілізацією.

11



Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації.
Практична робота: позначення на контурній карті

12
1


Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.

13
1


Писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.

14
1


Міфологія  та релігія Давнього Єгипту.

15
1


Практична робота: повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавньому суспільстві

16
1


Узагальнення.   Тематичне оцінювання.

17
1


Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя.

18
1


Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя.

19
1


Закони Хаммурапі.
Практична робота: оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії;

20
1


Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша.

21
1


Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.

22
1


Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело.

23
1


Практична робота: зіставлення умов розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого

24
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ
25
1


Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови Балканського півострова.
Практична робота: позначення на контурній карті…

26
1


Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.

27
1


Давньогрецьке суспільство. Афіни.

28
1


Давньогрецьке суспільство. Спарта.

29
1


Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців

30
1


Практична робота: зіставлення суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст

31
1


Греко-перські війни.

32
1


 Утвердження демократії в Афінах за Перикла.

33
1


Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.

34
1


Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.

35
1


Підкорення Греції Філіпом II.

36
1


Александр Македонський.

37



Елліністичні держави.
Практична робота: позначення на контурній карті

38
1


Культура елліністичної доби.

39
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання.

40
1


Велика грецька колонізація.

41
1


Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї).
Практична робота: позначення на контурній карті

42
1


 Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.

43
1


 Взаємини греків і місцевого населення. Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни.

44
1


Практичне заняття.
Практична робота: характеристика способу життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»)

45
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання.

46
1


Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.
Практична робота: позначення на контурній карті

47
1


Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади.
Практична робота: порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі

48
1


Військова експансія Риму

49
1


Диктатура Цезаря.

50
1


Римська імперія. Октавіан Август

51
1


Практична робота: формулювання життєвої позиції  історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя).

52
1


Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму.

53
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання.

Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
54
1


Кризові явища в Римській імперії.

55
1


Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії.

56
1


Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії.

57
1


Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян.
Практична робота: позначення на контурній карті…

58
1


Суспільне та господарське життя і духовний світ.

59
1


Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України

60
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання.

61
1


Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя

62
1


Практична роботадобрати інформацію про правила і переконання, а також елементи побутової культури запозичені українцями в давніх греків і римлян

63-64
2


   Китайська цивілізація

65
66
2


Індійська цивілізація

66 67
2


Ісламська цивілізація

68
1


Цивілізаційні взаємодії
Практична робота: зіставлення господарства, суспільного життя й культури населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.

69
1


Узагальнення. Тематичне оцінювання

70
1


Узагальнення до курсу






Немає коментарів:

Дописати коментар