Календарно – тематичне планування
«Вступ до історії» 5 клас
№
|
К-ть год
|
Дата
|
Скорегована
|
Тема
уроку
|
Примітка
|
1
|
1
|
ВСТУП. Що вивчає
історія
|
|||
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ
|
|||||
2
|
1
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу
|
|||
3
|
1
|
Культурні епохи європейської історії Історія України на шкалі часу.
|
|||
4
|
1
|
Практична робота:
Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу.
|
|||
5
|
1
|
Узагальнення. Тематичне
оцінювання
|
|||
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ
|
|||||
6
|
1
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.
|
|||
7
|
1
|
Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі
(кордони) та їх зміни.
|
|||
8
|
1
|
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди.
|
|||
9
|
1
|
Історико-географічні регіони України та їх особливості.
|
|||
10
|
1
|
Територіальне розташування та історичне походження рідного
міста/села.
Практична робота: Позначення
і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію
рідного краю.
|
|||
11
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|||
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ
|
|||||
12
|
1
|
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних
джерел. Потреба
залучення різних джерел для відображення повноти історії
|
|||
13
|
1
|
Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для
достовірного відображення минулого.
|
|||
14
|
1
|
Критичне ставлення до джерельних відомостей.
Практична робота:
Інформація про минуле з візуальних джерел(сімейного фотоальбому, зображень пам’яток
історії тощо)
|
|||
15
|
1
|
Місця, де зберігають
історичні джерела.
|
|||
16
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|||
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ
|
|||||
17
|
1
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації
|
|||
18
|
1
|
Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або
особу.
|
|||
19
|
1
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять
про історію України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький;
|
|||
20
|
1
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять
про історію України. Козацька Україна: Богдан Хмельницький.
|
|||
21
|
1
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять
про історію України. Новітня Україна: на шляху до державної незалежності
|
|||
22
|
1
|
Практична робота: Розповідь про пам’ятку історії
або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір)
|
|||
23
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|||
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ
|
|||||
24
|
1
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний
факт, історична особа, історичне дослідження.
|
|||
25
|
1
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість
минулих літ» літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка)
|
|||
26
|
1
|
Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла
Грушевського. Художні твори про минуле України
|
|||
27
|
1
|
Практична
робота: Повідомлення з
історії родини, презентація родового
дерева.
|
|||
28
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|||
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ
|
|||||
29
|
1
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Від натурального до
ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві
та його наслідки
|
|||
30
|
1
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах
і селах у минулому і тепер.
|
|||
31
|
1
|
Практичне заняття: Міні-проект(на вибір) про харчування людей у минулому; про родинні
традиції та свята; про одяг людини в минулом.
|
|||
32
|
1
|
Наука та освіта. Школи й
університети на українських теренах.
|
|||
33
|
1
|
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили
вільний час
|
|||
34
|
1
|
Узагальнення. Тематичне
оцінювання
|
|||
35
|
1
|
Узагальнення до курсу
|
Всвітня історія.Історія України 6 клас
№ з/п
|
К-сть годин
|
Дата
|
Скорегована
|
Тема уроку
|
Примітка
|
Вступ. КОЛИ І К РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
| |||||
1
|
1
|
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії
| |||
2
|
1
|
Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична)..
| |||
3
|
1
|
Практична робота: Лічба часу в історії стародавнього світу
| |||
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
| |||||
4
|
1
|
Природні умови та спосіб життя первісних людей
| |||
5
|
1
|
Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей.
| |||
6
|
1
|
Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України.
Практична робота: позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України
| |||
7
|
1
|
Трипільська археологічна культура.
| |||
8
|
1
|
Практична робота: опис способу життя первісних людей на основі археологічних речових джерел.
| |||
9
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
| |||
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
| |||||
10
|
1
|
Що в історії називають цивілізацією.
| |||
11
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації.
Практична робота: позначення на контурній карті
| ||||
12
|
1
|
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.
| |||
13
|
1
|
Писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.
| |||
14
|
1
|
Міфологія та релігія Давнього Єгипту.
| |||
15
|
1
|
Практична робота: повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавньому суспільстві
| |||
16
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання.
| |||
17
|
1
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя.
| |||
18
|
1
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя.
| |||
19
|
1
|
Закони Хаммурапі.
Практична робота: оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії;
| |||
20
|
1
|
Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша.
| |||
21
|
1
|
Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.
| |||
22
|
1
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело.
| |||
23
|
1
|
Практична робота: зіставлення умов розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого
| |||
24
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
| |||
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ
| |||||
25
|
1
|
Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови Балканського півострова.
Практична робота: позначення на контурній карті…
| |||
26
|
1
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.
| |||
27
|
1
|
Давньогрецьке суспільство. Афіни.
| |||
28
|
1
|
Давньогрецьке суспільство. Спарта.
| |||
29
|
1
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців
| |||
30
|
1
|
Практична робота: зіставлення суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст
| |||
31
|
1
|
Греко-перські війни.
| |||
32
|
1
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла.
| |||
33
|
1
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.
| |||
34
|
1
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.
| |||
35
|
1
|
Підкорення Греції Філіпом II.
| |||
36
|
1
|
Александр Македонський.
| |||
37
|
Елліністичні держави.
Практична робота: позначення на контурній карті
| ||||
38
|
1
|
Культура елліністичної доби.
| |||
39
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання.
| |||
40
|
1
|
Велика грецька колонізація.
| |||
41
|
1
|
Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї).
Практична робота: позначення на контурній карті
| |||
42
|
1
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.
| |||
43
|
1
|
Взаємини греків і місцевого населення. Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни.
| |||
44
|
1
|
Практичне заняття.
Практична робота: характеристика способу життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»)
| |||
45
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання.
| |||
46
|
1
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.
Практична робота: позначення на контурній карті
| |||
47
|
1
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади.
Практична робота: порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі
| |||
48
|
1
|
Військова експансія Риму
| |||
49
|
1
|
Диктатура Цезаря.
| |||
50
|
1
|
Римська імперія. Октавіан Август
| |||
51
|
1
|
Практична робота: формулювання життєвої позиції історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя).
| |||
52
|
1
|
Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму.
| |||
53
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання.
| |||
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
| |||||
54
|
1
|
Кризові явища в Римській імперії.
| |||
55
|
1
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії.
| |||
56
|
1
|
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії.
| |||
57
|
1
|
Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян.
Практична робота: позначення на контурній карті…
| |||
58
|
1
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ.
| |||
59
|
1
|
Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України
| |||
60
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання.
| |||
1
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя
| ||||
62
|
1
|
Практична робота: добрати інформацію про правила і переконання, а також елементи побутової культури запозичені українцями в давніх греків і римлян
| |||
63-64
|
2
|
Китайська цивілізація
| |||
65
66
|
2
|
Індійська цивілізація
| |||
66 67
|
2
|
Ісламська цивілізація
| |||
68
|
1
|
Цивілізаційні взаємодії
Практична робота: зіставлення господарства, суспільного життя й культури населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.
| |||
69
|
1
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
| |||
70
|
1
|
Узагальнення до курсу
|
Немає коментарів:
Дописати коментар